1.- Quins creus que són els elements a considerar per la integració de les TIC?
Primer de tot s’ha de conscienciar a la Comunitat Educativa sobre per què s’ha d’integrar les TIC. D’aquesta manera, s’hauran marcat les finalitats que es volen aconseguir. Hem de deixar constància sobre com em poden ajudar les TIC/noves tecnologies. I realitzar, com a la pràctica que hem vam realitzar, un DAFO o un document en el que puguem considerar quines seran les barreres o obstacles per la integració. I d’aquesta manera, podrem saber com superar-les tenint en compte la realitat del centre escolar i de les famílies: economia, elements socioculturals d’ambos, factors externs, etc. Per exemple, no podem demanar que una població que encara ha de progressa pedagògicament amb elements bàsics com la infraestructura de la pròpia escola, que tinguin un ordinador per aula, ja que no estaríem adequant les veritables necessitats.
D’altra banda, innovar didàcticament centres que es basen la seva pedagogia en elements tradicionals com la copia de textos amb l’Office, sense objectiu algú, s’hauria de plantejar projectes o grans finalitats com la pròpia motivació dels discents o les eines interactives per tal d’entendre millor el món físic que ens envolta. Inclús el fet de portar a l’aula tot allò que interessa a l’alumnat com pot ser una xarxa social. Integrar el Facebook (per exemple) com a via de comunicació i parlar dels elements comunicatius (el receptor, el context, el missatge...) en contraposició de vies manipulatives i de paper com una carta, o fins i tot orals com les rondalles, pot ser un recurs per tal d’integrar els elements TIC.
Però realment, un element integrador molt important, a part de la consciència, és la motivació de l’alumnat per part del docent. Aquest últim, al tenir uns coneixements tecnològics ben adquirits té les possibilitats de trobar aquells recursos innovadors que arribin al alumnat per tal de satisfer les necessitats educatives de l’alumnat. Com per exemple, els jocs didàctics/aplicacions per tal d’estudiar conceptes memorístics com la geografia, entre d’altres. El fet de jugar o inclús poder veure amb els propis ulls on pot estar una ubicació, pot ajudar a entendre d’una manera més interactiva coneixements tan abstractes.
2.- Quins factors intervenen en l'educació amb TIC? Podries recollir-los en un gràfic, mapa conceptual, taula?
Ariadna González Sánchez

No hay comentarios:
Publicar un comentario