ORIGEN INTERN FORTALESA
1) Disponibilitats de recursos TIC i aules equipades.
2) Existència de docent format en les noves tecnologies.
3) Participació de les famílies i coordinació amb el centre.
4) Entusiasme per part del docent en projectes innovadors.
5) Coordinació en l’aplicació d’activitats TIC entre els mestres de diversos cursos.
6) Conscienciar a l’alumnat en el treball amb noves tecnologies.
7) Realització d’activitats extraescolars sobre les TIC per tal de donar suport als infants que ho requereixin
DEBILITATS
1) Manca de recursos TIC i d’espais físics per a desenvolupar activitats relacionades amb les noves tecnologies.
2) Poca motivació per part del docent en introduir noves activitats en l’aprenentatge.
3) Risc a que fallin els recursos TIC i connexió d’Internet del centre.
4) Coneixements insuficients per part del professorat respecte les noves tecnologies i el seu ús dins l’ensenyament.
5) Manca de coordinació entre famílies i escola per tal d’arribar a acords respecte les TIC.
6) Resultats pèssims de l’alumnat quant a activitats relacionades amb les noves tecnologies degut a no establir criteris metodològics adients.
7) Manca d’una estructura organitzativa per tal de tractar els continguts que s’han de presentar a les aplicacions TIC.
ORIGEN INTERN OPORTUNITATS
1) Aprofitar projectes innovadors del departament d’educació referits a les TIC. L’autobús camina, arriba a les escoles i al seu interior hi ha entre 25 i 30 ordinadors, un per cap, on els alumnes realitzen diverses activitats.
2) Disposar dels serveis socials de l’ajuntament, institucions i recursos.
3) Assistir a cursos de formació sobre les Noves Tecnologies destinats al docent que ofereix el Departament d’Educació.
4) Consolidació entre el centre i altres institucions educatives (Universitats, instituts,etc.).
5) Aprofitar una jornada de portes obertes del centre per tal d’ implicar i mostrar a les famílies els recursos TIC i les aules destinades a utilitzar-los.
6) Aprofitar xerrades sobre els riscos a la xarxa social que proporciona la Guàrdia Urbana.
7) Poder intervenir en l’ensenyament amb les noves tecnologies a través del Pla d’entorn.
AMENACES
1) Desinterès per part de les famílies en introduir noves aplicacions en l’educació dels seus fills i filles.
2) Famílies dels alumnes amb poc poder adquisitiu i un baix nivell socioeconòmic.
3) Manca de cursos de formació sobre les noves tecnologies del Departament d’Educació destinats al docent.
4) Dificultats econòmiques a nivell global per part de la comunitat educativa.
5) No disposar de cap tipus de relació amb l’Ajuntament del municipi.
6) Situació del centre que dificulti la connexió a Internet.
7) Disposar de centres innovadors especialitzats en les TIC i, per tant, deixar de banda la resta de les escoles sense invertir en recursos TIC.
Marta García Corbacho
No hay comentarios:
Publicar un comentario