Benvinguts!

Benvinguts al Blog d'Educació Telemàtica creat per un grup d'estudiants de Magisteri de Primària de la URV!

jueves, 14 de abril de 2011

DAFO

ORIGEN INTERN FORTALESA
1) Disponibilitats de recursos TIC i aules equipades.
2) Existència de docent format en les noves tecnologies.
3) Participació de les famílies i coordinació amb el centre.
4) Entusiasme per part del docent en projectes innovadors.
5) Coordinació en l’aplicació d’activitats TIC entre els mestres de diversos cursos.
6) Conscienciar a l’alumnat en el treball amb noves tecnologies.
7) Realització d’activitats extraescolars sobre les TIC per tal de donar suport als infants que ho requereixin

DEBILITATS
1) Manca de recursos TIC i d’espais físics per a desenvolupar activitats relacionades amb les noves tecnologies.
2) Poca motivació per part del docent en introduir noves activitats en l’aprenentatge.
3) Risc a que fallin els recursos TIC i connexió d’Internet del centre.
4) Coneixements insuficients per part del professorat respecte les noves tecnologies i el seu ús dins l’ensenyament.
5) Manca de coordinació entre famílies i escola per tal d’arribar a acords respecte les TIC.
6) Resultats pèssims de l’alumnat quant a activitats relacionades amb les noves tecnologies degut a no establir criteris metodològics adients.
7) Manca d’una estructura organitzativa per tal de tractar els continguts que s’han de presentar a les aplicacions TIC.

ORIGEN INTERN OPORTUNITATS
1) Aprofitar projectes innovadors del departament d’educació referits a les TIC. L’autobús camina, arriba a les escoles i al seu interior hi ha entre 25 i 30 ordinadors, un per cap, on els alumnes realitzen diverses activitats.
2) Disposar dels serveis socials de l’ajuntament, institucions i recursos.
3) Assistir a cursos de formació sobre les Noves Tecnologies destinats al docent que ofereix el Departament d’Educació.
4) Consolidació entre el centre i altres institucions educatives (Universitats, instituts,etc.).
5) Aprofitar una jornada de portes obertes del centre per tal d’ implicar i mostrar a les famílies els recursos TIC i les aules destinades a utilitzar-los.
6) Aprofitar xerrades sobre els riscos a la xarxa social que proporciona la Guàrdia Urbana.
7) Poder intervenir en l’ensenyament amb les noves tecnologies a través del Pla d’entorn.

AMENACES
1) Desinterès per part de les famílies en introduir noves aplicacions en l’educació dels seus fills i filles.
2) Famílies dels alumnes amb poc poder adquisitiu i un baix nivell socioeconòmic.
3) Manca de cursos de formació sobre les noves tecnologies del Departament d’Educació destinats al docent.
4) Dificultats econòmiques a nivell global per part de la comunitat educativa.
5) No disposar de cap tipus de relació amb l’Ajuntament del municipi.
6) Situació del centre que dificulti la connexió a Internet.
7) Disposar de centres innovadors especialitzats en les TIC i, per tant, deixar de banda la resta de les escoles sense invertir en recursos TIC.

Marta García Corbacho

No hay comentarios:

Publicar un comentario