Com podem comprovar si llegim l’article, Tarragona s’ha convertit ràpidament en un dels llocs on la població utilitza cada vegada més Internet, sols superat per quatre països europeus, i també les xarxes socials com Facebook. Les dades donades en tant per cent ho demostren, i segons l’article en gran part això és així gracies a la plataforma TINET a la nostra ciutat. Lògicament, aquells que han crescut envoltats d’aquestes noves tecnologies són els que més ho utilitzen, sent les persones d’avançada edat les que no ho fan servir tant (sols un 10%). A més, també es comenta que han augmentat el nombre d’ordinadors i telèfons mòbils a casa.
Aquestes últimes dades no només les podem aplicar als dos aparells nombrats, l’ordinador i el mòbil, sinó que podem afirmar amb rotunditat que qualsevol altra novetat tecnològica disponible a l’actualitat és més accessible per a tothom dia rere dia. Quantes televisions de pantalla plana deuen haver dins les cases tarragonines en comparació a les que n’hi havia fa dos o tres anys? Com deu haver augmentat el nombre d’aparells per la música com els mp3?
Tots aquests avenços intenten millorar la qualitat de vida de la humanitat. Estar informat del que ens envolta a l’instant sembla ara absolutament necessari per el bon desenvolupament de la societat. Saber al moment què li ocorre a un jugador de futbol o al seu equip resulta ara tan fàcil que si trobem a algú que no sàpiga on trobar aquesta informació podem assegurar que aquesta és una persona “desconnectada”.
Ara, pensem en el passat. Què pensarien els nostres avantpassats que no van arribar a veure ni la creació de la primera radio o televisió si ens poguessin observar? Serien capaços de comprendre com ens podem comunicar amb altres persones en qualsevol punt del món? Veure persones a través d’una pantalla de televisió els resultaria tan normal com a nosaltres ara?
Actualment estan sorgint nous estris que marcaran el futur tecnològic més immediat, com el cinema en 3D, els Ipads i notebooks, les videoconsoles amb sensor de moviment, etc. I com sabem que tot s’acabarà actualitzant a mesura que passin els anys, ens podem arribar a imaginar quins aparells podrem trobar dintre de, per exemple, deu lustres? Realitat virtual, televisions amb hologrames i qui sap si descobrirem els artefactes que s’exposen a les històries de fantasia com la màquina del temps o per teletransportar-se.
Per acabar, quines innovacions hom pot pensar que arribaran al món de l’educació? Actualment ja s’estan instal•lant pantalles tàctils a les aules, ordinadors portàtils per cada nen que arriba a la ESO i en alguns centres inclòs disposen de Tablet-PC. I en el futur què ens podrem trobar? Alguns aspectes semblen molt bons, com per exemple les tres dimensions per comprendre bé l’astronomia i l’espai entre objectes. Però n’hi ha d’altres no ho són tant... Hi haurà algun moment on les escoles desapareixeran perquè la totalitat de les classes es fan a casa a través d’Internet? La figura del mestre quedarà obsoleta quan construeixin robots capaços de millorar la docència actual? Esperem que no, si us plau.
Aquestes últimes dades no només les podem aplicar als dos aparells nombrats, l’ordinador i el mòbil, sinó que podem afirmar amb rotunditat que qualsevol altra novetat tecnològica disponible a l’actualitat és més accessible per a tothom dia rere dia. Quantes televisions de pantalla plana deuen haver dins les cases tarragonines en comparació a les que n’hi havia fa dos o tres anys? Com deu haver augmentat el nombre d’aparells per la música com els mp3?
Tots aquests avenços intenten millorar la qualitat de vida de la humanitat. Estar informat del que ens envolta a l’instant sembla ara absolutament necessari per el bon desenvolupament de la societat. Saber al moment què li ocorre a un jugador de futbol o al seu equip resulta ara tan fàcil que si trobem a algú que no sàpiga on trobar aquesta informació podem assegurar que aquesta és una persona “desconnectada”.
Ara, pensem en el passat. Què pensarien els nostres avantpassats que no van arribar a veure ni la creació de la primera radio o televisió si ens poguessin observar? Serien capaços de comprendre com ens podem comunicar amb altres persones en qualsevol punt del món? Veure persones a través d’una pantalla de televisió els resultaria tan normal com a nosaltres ara?
Actualment estan sorgint nous estris que marcaran el futur tecnològic més immediat, com el cinema en 3D, els Ipads i notebooks, les videoconsoles amb sensor de moviment, etc. I com sabem que tot s’acabarà actualitzant a mesura que passin els anys, ens podem arribar a imaginar quins aparells podrem trobar dintre de, per exemple, deu lustres? Realitat virtual, televisions amb hologrames i qui sap si descobrirem els artefactes que s’exposen a les històries de fantasia com la màquina del temps o per teletransportar-se.
Per acabar, quines innovacions hom pot pensar que arribaran al món de l’educació? Actualment ja s’estan instal•lant pantalles tàctils a les aules, ordinadors portàtils per cada nen que arriba a la ESO i en alguns centres inclòs disposen de Tablet-PC. I en el futur què ens podrem trobar? Alguns aspectes semblen molt bons, com per exemple les tres dimensions per comprendre bé l’astronomia i l’espai entre objectes. Però n’hi ha d’altres no ho són tant... Hi haurà algun moment on les escoles desapareixeran perquè la totalitat de les classes es fan a casa a través d’Internet? La figura del mestre quedarà obsoleta quan construeixin robots capaços de millorar la docència actual? Esperem que no, si us plau.
Rafa Robles Fontanet
No hay comentarios:
Publicar un comentario