DAFO | POSITIUS per aconseguir l’objectiu | NEGATIUS per aconseguir l’objectiu |
ORIGEN INTERN Atributs de l’ambient | FORTALESA 1. Que l’alumnat aprecií tots els beneficis que ens poden aportar les noves tecnologies/TIC com a suport pedagògic (dins l’aula, per estudiar, per fomentar la cultura, comunicació i tractament de l’ informació). 2. Bona receptivitat per part de l’alumnat de cara a l’ utilització de noves tecnologies/TIC. Com per exemple: l’1 x 1 (portàtil per alumne/a). 3. L’adquisició de coneixements a partir de cursos impartits pels propis mestres o pel Departament d’Educació, per tal de formar el professorat. 4. La motivació per part dels docents per tal d’establir una metodologia més innovadora i arribar a tots els alumnes. 5. Possibilitat de creació d’activitats/aplicacions, o fins i tot d’un Projecte educatiu per part de 6. Cooperació en l’adquisició dels coneixements informàtics per part de l’alumnat i els docents. Els alumnes poden aprendre tan d’altres com dels mestres i viceversa. 7. Disponibilitat de recursos/aplicacions a l’abast de qualsevol alumne, atenent a les NEE. | DEBILITATS 1. Manca de motivació per part dels docents, ja que no disposen de les eines necessàries ni els coneixements per tal de renovar els recursos tradicionals. 2. Que els docents vegin les noves tecnologies/TIC dins l’aula com un obstacle. Com per exemple: la pissarra digital. 3. Manca econòmica per tal de satisfer les necessitats tecnològiques de l’alumnat per part del centre (connexió, aparells, etc.) 4. Poca motivació per part de l’alumnat pel fet de no voler canviar la seva metodologia de treball o pels insuficients recursos/coneixements que han pogut tindre al llarg de la seva educació. 5. Poca cooperació per part de 6. Insatisfacció per part del Consell Escolar sobre els resultats d’aprenentatge o aplicació de les TICS que poden assolir els alumnes al llarg de la seva escolarització. 7. Utilitzar les TIC com a base fonamental al impartir classes, deixant el model tradicional (manca unificació). És a dir, no saber crear un lligam pedagògic que pugui satisfer les necessitats de tot l’alumnat (diversitat). |
ORIGEN INTERN Atribuït de l’ambient | OPORTUNITATS 1. Creació de Xarxes educatives entre altres identitats de la zona per tal de crear una cohesió social a l’abast de tothom, fomentant l’adquisició de les noves tecnologies/TIC. 2. Que els docents puguin gaudir d’una formació continua a partir de cursos (gairebé obligats) pel Departament. I que sobretot, aprofitin els coneixements apressos com a motivació. 3. Disposar d’una infraestructura material i social que permeti crear connexió entre les diferents entitats del municipi i l’escola: excursions, xerrades, recursos TIC externs, etc. 4. Conscienciar a l’alumnat i a les famílies sobre els beneficis i riscos de la xarxa a partir de recursos externs. 5. Que tan els familiars com l’ AMPA assisteixen a cursos i es fomenti aquest aprenentatge des de casa. Arribant a l’abast de totes les llars. 6. Creació d’una matèria extraescolar on l’alumne/a demostri les seves capacitats informàtiques i ensenyi als altres. 7. Que el Comunitat Educativa pugui aprofitar les noves tecnologies del centre per tal d’aprendre i crear un camí dialògic, motivant-los amb activitats que puguin ajudar a resoldre problemes quotidians (enviar un correu electrònic, fer un C.V, etc | AMENACES 1. Que el nivell socioeconòmic de les famílies no puguin abastir aquests costos per tal que l’alumnat avanci a causa de no poder tenir aquests tipus de recursos, i per això manqui la motivació, tan per part de l’alumnat com per les famílies. 2. Desinterès per part de les famílies per tal que els seus fills utilitzin les noves tecnologies, donant suport al model tradicional. 3. Que l’escola no disposi de recursos TIC per tal d’impartir classes d’informàtica ni matèries interdisciplinàries o inclús extraescolars on es fomentaria l’ús de les noves tecnologies. 4. La manca formació professorat en les noves tecnologies. 5. La situació de la població, com per exemple el fet de viure en un àmbit rural i no disposar de xarxes. D’aquesta manera l’escola i els àmbits externs no veurien necessària el fet d’impartir coneixements tecnològics. 6. Que hi hagi centres amb poca matriculació a causa d’altres propers amb grans ingressos, i que l’alumnat d’aquest primer no tingui els mateixos recursos informàtics. 7. Que les entitats de la població no vulguin formar part ni implicar-se en els projectes ni la renovació de material tecnològic del centre per qüestions econòmiques o fins i tot polítiques. Com per exemple, el fet de no haver gairebé matriculació en una escola i no es vulgui subvencionar material d’aquesta mena. |
Benvinguts!
Benvinguts al Blog d'Educació Telemàtica creat per un grup d'estudiants de Magisteri de Primària de la URV!
jueves, 14 de abril de 2011
DAFO
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario