Benvinguts!

Benvinguts al Blog d'Educació Telemàtica creat per un grup d'estudiants de Magisteri de Primària de la URV!

jueves, 14 de abril de 2011

DAFO

Fortaleses (origen intern positiu)
1. Grans possibilitats d’efectuar diverses activitats amb un alt grau de motivació, d’efectivitat per l’aprenentatge, etc.
2. Utilització de les pantalles tàctils, projectors i ordinadors a l’aula per millorar l’ensenyança en general.
3. Alternativa per controlar i dur a terme el treball per part dels nens mitjançant Internet. Per exemple, creació d’un blog de classe per a realitzar-ho.
4. Ús de la tecnologia per la visió de vídeos i per escoltar qualsevol tipus de so com a suport dels exercicis de classe.
5. Millora en l’organització general de l’escola per part de l’equip directiu, consell escolar, claustre...
6. Donar a conèixer el centre amb la creació d’una pàgina web pròpia de l’escola, on s’esmenten les seves característiques, els serveis, les activitats extraescolars, etc.
7. Reforç en l’atenció a la diversitat i a les necessitats educatives, posant més èmfasi en els alumnes amb Necessitats Especials de Suport Educatiu (NESE).

Debilitats (origen intern negatiu)
1. Obligada formació en l’ús de les noves tecnologies (pantalla tàctil, aplicacions per l’ordinador...) per part del professorat.
2. Poc interès o motivació en aplicar les noves tecnologies per part dels mestres més experimentats, la gran majoria dels quals quasi sempre ha treballat de forma magistral.
3. Grans inconvenients per realitzar les tasques programades si la tecnologia a utilitzar no està en bones condicions.
4. Ús de la pantalla tàctil solament com si fos una pissarra normal.
5. Actualment, nivell baix en l’ús de l’ordinador i Internet per part de l’alumnat i també el professorat normalment.
6. Perill per la possibilitat que tenen els nens a distreure’s o mirar certes “coses” que no deuen quan fan servir l’ordinador o Internet al centre.
7. Greus problemes si falla l’organització telemàtica del centre si no es té una bona còpia de seguretat dels documents oficials.

Oportunitats (origen extern positiu)
1. Suport de l’administració per actualitzar els centres amb les TIC, com l’1x1.
2. Millora constant de les tecnologies per fer més eficient el treball tant de l’alumnat com de l’equip docent del centre.
3. Oportunitat de formar-se contínuament en el món de les TIC a partir dels cursos que proposa el Departament d’Educació entre altres.
4. Consciència per part de les famílies de la introducció de les noves tecnologies a les cases per millorar l’educació dels fills.
5. Proposta d’activitats per part de la Generalitat o l’Ajuntament per fer publicitat de la utilitat d’Internet. A Tarragona, per exemple, la creació de la plataforma TINET.
6. Dur a terme una coordinació entre entitats exteriors (centre cívic, camps d’aprenentatge, Universitat, etc.) i l’escola per efectuar activitats extraescolars que tractin les TIC.
7. Oportunitat d’estar informat de tot el que ocorre al món i de comunicar-se instantàniament per intercanviar opinions.

Amenaces (origen extern negatiu)
1. Dificultats econòmiques generals en el conjunt de la comunitat educativa per aplicar les TIC, tant als centres com a quasi bé totes les cases.
2. Dependència del context del centre escolar per disposar de noves tecnologies, com la zona geogràfica, socioeconòmica...
3. Suport al model d’ensenyament tradicional vers l’actual per part de les famílies.
4. Ara mateix, poc aprofitament dels recursos tecnològics a causa que el Departament no explota del tot, per posar un cas, la plataforma 1x1 de l’ESO.
5. Poc control general de la informació verídica (com la Viquipèdia) en la realització dels treballs que fan els alumnes.
6. Internet com a element de distracció, provocant una valuosa pèrdua de temps per a fer els treballs manats per deures als alumnes.
7. Possible negativa d’altres institucions exteriors (per exemple, la Universitat) per ajudar a explotar les noves tecnologies en comunió amb els centres escolars.

Rafael Robles Fontanet

No hay comentarios:

Publicar un comentario